güzel bir şiir

Seyyid Hamza Nigârî



Seyyid Nigari'den


Ah nice ağlayam kılmayam feryat
Giriftar-ı aşkın binevasıyım
Leyla'nındır Mecnun Şirin'indir Ferhat.
Ben de Şehy Nigari'nin müptelasıyım.
Neylerem dünyayı neylerem mali
Neylerem keşmiri neylerem şali
Ben divan-i aşkım zülfün pamali
Kiliseyi aşkın Mesihasıyım
Ey Seyyid Nigari ey aşkı tuğyan
Ey aşık-ı şeyda ey kar-ı efgan
Keruban-ı aşka benim saruban
Ferhad'ın Mecnun'un rehnumasıyım..

Kaside olarak dinlemek için AGAH adlı sanatçıdan
Bülbül Tek Uyandım Bir Seher (Orjinal)
http://www.firaset.net/21214_AGAH_AGAH---Neyleyim-Dunyayi__1.html

Bülbül tek uyandım bir seher nagah
Gördüm uğramışsın bir gülüzare
Alıştım dem be dem yakıldım eyvah
Tutuştum bend-ü bend nar-ı hezara

Feleği sergeşte eyledi ünüm
Arş-ı muallada oynar tütünüm
Uçuptur sitarım batıptır günüm
Ne çare eyleyem ben günü kare

Gördüler beni ki halim perişan
Cem oldu Eflatun Aristo Lokman
Nabzıma el vurdu bin bir tabiban
Dediler derman yok buna ne çare

Zehrabın çektim zülfü şahmarın
Fitnesine düştüm çeş-i sahharın
Vaktaki uğradım darına yarin
Hallac'ı tek oldum çekildim dare

Ey Seyyid Nigari ey aşıkızar
Ey esir-i sevda derde giriftar
Bilmedin mi eyler seni tarumar
Pes niçün uğradın güyn güyu-nigar

Seyyid Nigari


Ragıp Şevki Yeşim, Seçme Türküler, s. 96. Kaynakta türkünün Recai Damacı'dan ibaresi bulunmaktadır. Fasikül halinde yayımlanan seçme türküler Ragıp Şevki Yeşim önsözüyle yayımlanmıştır. Tarih tesbit edilememiştir

www.bitmeyenturku.de/turku-klam/B-Harfi/Bulbul-Tek-Uyandim-Bir-Seher-(Orjinal).php

Hiç yorum yok: